Akce ekotýmu

Ekostezka pro II. stupeň

Na pátek 22.září jsme si naplánovali velkou akci s naším školním Ekotýmem, kdy jsme otevřeli naučnou stezku na naší školní zahradě i pro II. stupeň. Ekotýmáci si v rámci svých akcí připravili pro žáky II. stupně aktivity na sedmi zastaveních naší naučné stezky školní zahradou. Žáci všech tříd se rozlosovali do skupinek, aby v každé skupince byly zastoupeny všechny ročníky. V těchto skupinkách následně plnili jak teoretické, tak praktické úkoly na 7 stanovištích: u bylinkové spirály, hmyzího hotelu, divokého koutku, na louce, skalce pro suchomilné živočichy, u jezírka a na hřbitově odpadků. 

Například na hřbitově odpadků mohli pozorovat, jak se průběžně odpadky, které my vyhodíme do koše, rozkládají. U bylinkové spirály se všichni občerstvili limonádou a kouskem perníku. Na stanovišti u jezírka měli možnost si „zarybařit“. U skalky měli žáci 2. stupně zase zjišťovat různé informace o plazech. Za Ekotým si myslíme, že to dopadlo podle očekávání a všichni si to užili.

                                                                                         Tereza Bartoníková a Veronika Přehnalová, 7.třída

 

A nakonec nám vyšlo i počasí, takže celá akce proběhla úspěšně a všem členům Ekotýmu, kteří se aktivně zapojili do celého náročného programu patří mé velké poděkování! 

Mgr. Veronika Nétková

 

 

A jak se „Naučná stezka“ líbila našim žákům?

 

Naučnou stezku jsem si moc užila. Z doby, co jsem tam strávila, jsem si nejvíce užila popis ryby a výrobek z bylinek. Hřbitov odpadků byl také velmi fine. Líbilo se mi i rozdělení do týmů, losování je podle mě dobrá metoda. Rozhodně se těším i na další projekty Ekotýmu.

Sofie Vojtková, 8. třída

 

Plnili jsme různé úkoly. Bavilo mě to. Moc mi chutnala buchta. Nejlepší úkol byl, že jsme měli běhat k tabuli a na té jsme měli zjistit, jak dlouho se rozkládá nějaká věc.

Veronika Dočkalová, 6.A

 

Rozdělení do skupin bylo docela dobré, protože jsem měla dobrou skupinu. Hry se mi líbily jen nějaké. Nejvíc se mi líbil hřbitov odpadků. Zjistila jsem, že žvýkačka se rozkládá 50 let.

Dorota Petrovská, 7. třída

 

Otevření naučné stezky bylo v pohodě, ale asi to nemuselo být tak dlouhé. Myslím si, že ty týmy mohly být trochu jinak, protože někteří vůbec nespolupracovali. J              

                                                                                                                                            Michaela Řihošková, 7. tř.

 

Otevření naučné stezky se mi v celku líbilo, i když mě některé aktivity tolik nebavily. Bylo super, že jsme mohli být s ostatními žáky z jiných tříd. Líbilo se mi, že jsme dostali buchtu a pití a že to bylo spíše volnější. Ekotýmákům se to povedlo a i vyšlo super počasí.

                                                                                                                                   Tereza Smolková, 7. třída

prohlédnout fotogalerii