Seznamy žáků 1. tříd pro školní rok 2014/2015

Seznam pomůcek pro školní rok 2014/2015

Autor: skola Vydáno: 11.8.2014 17:42 Rubrika: Ostatní Přečteno: 1469x

Cyklistický výlet 4. a 5. třídy

V posledním červnovém týdnu se žáci 4. a 5. třídy rozhodli, že si vyzkouší svou fyzickou kondičku – a to na kolech. Ve středu 25. 6. se vydali se svými třídními učitelkami a panem ředitelem na cyklistický výlet.
Nejen oni, ale i my dospělí jsme doufali, že nás počasí nezklame a my nezmokneme. A podařilo se, cestou nás zkropilo pouze pár kapiček.
Ráno jsme vyjeli lesní cestou do Lobodic. Trasa nám příjemně ubíhala a než jsme se nadáli, byli jsme na místě. Protože jsme cítili, že jsme stále ještě „fit“, zajeli jsme si k asi 2 kilometry vzdálenému místu od Lobodic - zvanému „Sifon“, kde se stéká Valová a Mlýnský náhon (tak jsme se dočetli na informační tabuli). Většina z nás viděla tohle místo prvně.
Všichni jsme posvačili, protáhli své nohy a ruce díky hře „Ogo“ a po kratší pauze jsme se pomalu vydali přes Lobodice do Tovačova. Projeli jsme se po hrázi lidově zvaného „Donbasu“, zajeli jsme se podívat na Rozhrdlí (někteří žáci tam byli poprvé) a s posledními zbytky sil jsme zamířili do školy.
Všichni jsme byli zvědaví, kolik kilometrů jsme vlastně zvládli ujet – a jaké bylo naše překvapení, když jsme zjistili, že jsme našlapali 24 kilometrů.
Příjemně unavení a spokojení jsme se šli posilnit do školní jídelny. Děti pak šly odpočívat a nabrat nové síly do zbytku dne.

Katka Hrubá

Autor: skola Vydáno: 1.7.2014 15:28 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2167x

PRVNÍ A DRUHÁ TŘÍDA U SPLAVU

Předposlední den ve škole jsme si zpříjemnili přírodovědnou vycházkou k troubeckému splavu. Některé děti u splavu ještě nebyly a to bylo třeba napravit!
Úzkou polní cestičkou jsme se dostali až ke břehu. Vysvětlili jsme si, odkud řeka teče, jak se jmenuje a se kterou řekou se zakrátko stéká. Učili jsme se házet kamínkem žabku, každý si s sebou jeden kamínek odnesl a na školním dvoře jsme si vytvořili tzv. školní skalku.
Na zpáteční cestě jsme poznávali obilí a obdivovali polní a luční byliny.
Počasí nás trochu pozlobilo, ale nakonec na nás vysvitlo sluníčko a my jsme se s úsměvem vrátili do školy na oběd. Poslední dopoledne ve škole nám velmi rychle uteklo a teď už na nás čeká jen vysvědčení a velké prázdniny!
Autor: skola Vydáno: 30.6.2014 13:00 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2155x

Druhá třída na výletě

Ve středu 25.6. jela druhá třída na školní výlet do Tovačova. Hlavním cílem bylo minigolfové hřiště. Děti dostaly hole, míčky a záznamovou kartu, do které zaznamenávaly získané body. Děti hrály s velkým nadšením a po více jak hodinové hře ještě někteří nechtěli skončit! Posvačili jsme na minigolfovém hřišti, prošli jsme tovačovské náměstí, zastavili se v cukrárně, pochutnali si na zmrzlině či jiných sladkostech, nakoupili drobné dárečky pro rodiče a sourozence. Poslední zastávkou bylo zastavení u mlýnského náhonu a u mlýna, kde se kdysi dávno mlelo obilí. Prohlédli jsme si nedaleký pomníček připomínající Prusko- rakouskou válku a ubírali se na autobusové nádraží. Výlet se nám vydařil a už teď se těšíme na další!

Ivana Smolková
Autor: skola Vydáno: 30.6.2014 12:58 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2155x

Návštěva žáků I. třídy u pana Arnošta Rašky

Kdo z občanů Troubek by neznal pana Arnošta Rašku, bez kterého se v Troubkách neobejde jakákoliv kulturní událost, který ve svém povolání vynikal jako opravář zemědělských strojů a který je mimořádným muzikantem. Málo kdo ovšem ví, že se pan Raška ve svém volném čase věnuje výrobě modelů troubeckých budov a vytváření malých zmenšenin hospodářského nářadí a strojů.
Na pozvání manželů Raškových se žáci 1. třídy vypravili na návštěvu, aby zhlédli poklady, jež vznikají pod rukama p. Rašky. Paní Rašková i pan Raška nás mile přivítali. Žáci poté pozorně naslouchali vyprávění a popisu jednotlivých modelů. Společně jsme obdivovali řetěz vyřezaný z jednoho kusu dřeva, model troubecké školní budovy, ve které se svítilo, zmenšeninu dřevěné pumpy, z níž opravdu tekla voda a mnoho dalších zajímavostí, které stojí zato vidět. Celá výstava děti nesmírně zaujala. Paní Rašková potěšila děti sladkostí, a tak ke spokojenosti všech nechybělo vůbec nic.
Děkujeme manželům Raškovým za vřelé přijetí a přejeme jim příjemné letní dny.

žáci 1. třídy a paní učitelka Eva Vojtková

Autor: skola Vydáno: 25.6.2014 16:13 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2326x

Království lesních skřítků

Konec školního roku si žáci a učitelé prvního stupně zpříjemnili pobytem ve škole v přírodě. Skupinka mladších žáků, 1. a 2. třídy, se vypravila do Beskyd. Navštívili jsme rekreační středisko Zákopčí v malebné vesničce Hutisko-Solanec. Od pondělí do pátku měly děti velmi pestrý program. Společně jsme podnikli výlety do Rožnova pod Radhoštěm a Velkých Karlovic, kde jsme prozkoumávali tradiční skanzeny, vydováděli jsme se na obřích trampolínách v Gibon parku, brouzdali jsme se potokem, užili jsme si tobogánu na bazéně v Rožnově, nechyběl rej lesních skřítků a víl, stezka odvahy, hledání pokladu, sportovní a vědomostní hry a soutěže. Ze všeho nejdůležitější však bylo objevování tajemství lesních skřítků, kteří kdysi obývali beskydské lesy a kteří nás provázeli v průběhu celého pobytu v Zákopčí. Týden na čerstvém vzduchu v přírodě utekl jako voda a my jsme spokojeni, že nám přálo počasí a vrátili jsme se s úsměvem na tváři.

Eva Vojtková a Ivana Smolková

fotografie - viz fotogalerie
Autor: skola Vydáno: 25.6.2014 09:36 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2316x

Sláva rytířů

V předposledním červnovém týdnu se 3., 4. a 5. třída vydala na školu v přírodě. Čenkovice v malebném podhůří Orlických hor nás přivítaly slunečným počasím.
Celá výprava se rozdělila do pěti rytířských družin, a tak jsme také celý týden usilovně bojovali o přízeň krále Artuše. „Bezhlavé rytířky, Italští gurmáni, Spravedliví rytíři, Medvídci a Mušketýrky se vydali společně poznávat blízké i vzdálenější okolí „hradu Kamelot“, navštívili rozhlednu Suchý vrch i dělostřeleckou tvrz Bouda. Následující den nás dopravní prostředek moderní doby dovezl až do města Rychnov nad Kněžnou, kde jsme zhlédli komnaty zdejšího zámku, muzeum hraček a vydováděli se v místním plaveckém areálu. Večerní „hradní bál“ byl zábavnou tečkou celého dne. Místní olympijské hry byly hooodně náročné. Zásah nepřítele, hod mečem či přenos pitné vody – to vše jsme museli zvládnout. Odměnou nám pak ještě byla stezka za sladkým pokladem a naši udatnost a nebojácnost prověřila po setmění strašidelná „stezka odvahy“. S králem Artušem jsme prožili krásný týden.
Vraceli jsme se do rodného kraje s vlastnoručně vyrobeným oděvem, s hlavou plnou krásných zážitků a zoceleni sportovními výkony, za které se nám na krku blýskala královská medaile.

Silvie Štenclová

Autor: skola Vydáno: 23.6.2014 14:16 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2400x

Školní výlet 9. třídy

Ve dnech 11. - 12. června se žáci 9. třídy vydali na svůj poslední školní výlet, tentokrát dvoudenní. Naším cílem byl Rožnov pod Radhoštěm. Ubytováni jsme byli v chatkách v tamějším kempu. Přestože bylo v době našeho výletu velmi parné počasí, nelenošili jsme
(i když někteří by rádi) a odpoledne vyrazili na plánovaný výlet. Minibusem jsme se nechali dovézt na Pustevny a odtud jsme se vydali procházkou na horu Radhošť. Cestou jsme se vyfotili u sochy Radegasta a užili si krásné výhledy. Z vrcholu Radhoště jsme se pomalu vrátili zpět do kempu. Celá trasa byla dlouhá asi 10 km. Zaslouženou odměnou bylo večerní opékání špekáčků u táborového ohně a zpěv písní za doprovodu kytary.
Program druhého dne už byl více odpočinkový. Po snídani naše kroky zamířily do zábavního centra Gibon park, které se nachází kousek od kempu. Z množství atrakcí si každý vybral něco. Někteří zkusili své síly na lanové dráze, jiní si zahráli například minigolf. Po obědě jsme se vypravili zpět na nádraží. Cestou jsme se však ještě zastavili v centru Rožnova a pokochali se krásným náměstím. Žákům přispělo částkou 3000 Kč Sdružení přátel školy, kterému tímto děkujeme.

Karolina Haiderová

Z ohlasů žáků:

Školní výlet byl úžasný, ale bohužel strašně krátký. Klidně bych jela i na více dní. Líbilo se mi v Gibon parku, kde jsme si zahráli ice hockey.
Anna Brázdová

Na výletě se mi líbilo. I když jsme napřed nechtěli jít na turistiku kvůli počasí, tak jsme to všichni zvládli a užili jsme si to. Velká sranda byla i druhý den, kdy jsme byli v nedalekém Gibon parku. Celkově byl náš poslední výlet hodně povedený a myslím, že na něj budeme všichni v dobrém vzpomínat.
Helena Valerová

Výlet se mi hodně líbil, kdybych mohla, tak tam ještě zůstanu. Byla jsem ráda, že jsme šli na turistiku, i když se mi nejdřív moc nechtělo. Druhý den v Gibon parku byl taky fajn.
Monika Malíková

Výlet do Rožnova se mi moc líbil. První den jsme šli na túru ve velkém vedru. Po večerním posezení u táboráku jsme unavení usnuli ve svých chatkách. (Já jsem samozřejmě měla chatku číslo č. 13!!!) Druhý den jsme šli do Gibon parku. Každý mohl jít, na jakou atrakci chtěl. Já jsem si vybrala lanové centrum. Bylo docela těžké, ale byla to zábava. Byly to poslední dny s naší třídou – a byly super. Výlet byl fakt skvělý!
Karolína Lehká

Autor: skola Vydáno: 23.6.2014 14:15 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2381x

Řecký den

V úterý 17. června 2014 se žáci šesté třídy proměnili ve starověké Řeky a Řekyně a v rámci projektu Řecký den si společně se svými vyučujícími přiblížili řecké reálie, historii, kulturu i gastronomii.
V úvodu se žáci prostřednictvím několika prezentací dozvěděli základní informace o současném zřízení Řecka, zhlédli nejnavštěvovanější řecké památky a v hodině matematiky jim p. učitelka Zdena Odložilíková připomněla významné řecké matematiky a řeckou abecedu alfabetu.
Žáci si pak z bílého prostěradla a spínacích špendlíků vytvořili starořecké oděvy - jednoduché tógy.
Řecký den se pak odehrával na školní zahradě. Šesťáci se shromáždili společně u řecké vlajky a před zahájením olympijských her obětovali bohům dary, aby jejich klání bylo úspěšné. Hoši i dívky mohli využít svých znalostí z dějepisu a připomenout si, že v době konání olympijských her musel zavládnout ve starověkém Řecku mír, zopakovali si, jak často se hry konaly, jak a v čem se soutěžilo a i to, že podle tehdejších zvyklostí se soutěží nesměly účastnit ženy. Poté všichni museli složit slavnostní přísahu, že budou závodit čestně a že se budou ke svým soupeřům chovat s úctou. Před samotným zahájením her ještě hlasitě pronesli řecké heslo: Ας κερδίσει ο καλύτερος! [As kerdísei o kalýteros] = Ať zvítězí ten nejlepší!
Zatímco se chlapci odebrali na sportovní kolbiště, kde je čekal klasický pětiboj (běh, skok, hod diskem, hod oštěpem, zápas), dívky se s p. učitelkou Markétou Mancfeldovou ujaly výroby věnce pro vítěze a také přípravy pohoštění. Tradiční vavřínový věnec sice děvčata nahradila břečťanovým, ale ozdobený drobnými květy se jim opravdu povedl a dekorovanému vítězi velice slušel.
Zatímco se mezi hochy pod dohledem pana ředitele Petra Vrány odehrával lítý sportovní boj, děvčata chystala jednoduché občerstvení - jednohubky, ozdobené převážně řeckými olivami, hroznové víno, popcorn... Když byly dívky s přípravou hotovy, vydaly se povzbuzovat chlapce při jejich sportovních výkonech. Nejvíc se asi pobavily u zápasu (přetlačované), kdy hoši museli projevit nejen svoji sílu, ale i obratnost, mrštnost a důvtip, aby s rukama za zády svého soupeře vytlačili z kruhu. Po ukončení poslední disciplíny byli vyhlášeni vítězové klání. Vítězem, který dostal na hlavu „vavřínový“ věnec, se stal Radek Klemeš a zvláštní ocenění za příkladné „fair play“ chování získal Ladislav Rybka.
Ale korunováním vítězů ještě Řecký den nekončil. Všechny přítomné, i přihlížející sedmáky, vtáhl do rytmu řecký tanec. Jednoduché krokové variace se naučili i hoši šesťáci a obě třídy se roztančily po celé školní zahradě.
Na závěr se Řekové a Řekyně přesunuli do školního altánu, kde už čekalo přichystané pohoštění. To ze stolů zmizelo neuvěřitelně rychle, protože všem pěkně vytrávilo a všichni měli velkou žízeň, protože sluníčko opravdu hodně hřálo.
Snad mohu na závěr konstatovat, že se Řecký den vydařil a všichni si ho hezky užili.

Mgr. Jitka Lehká

Autor: skola Vydáno: 23.6.2014 11:19 Rubrika: Školní akce Přečteno: 2395x
Výpis: 1 2 3 4 5 6 7 8

Zprávičky

11.9.2014 11:41

Sběr papíru

Sběr starého papíru proběhne v termínu od 30. 9. do 3. 10. 2014.
10.9.2014 10:13

Třídní schůzky

V úterý 16. 9. 2014 od 15:30 proběhnou třídní schůzky (2. - 9. třída, I.S třída)!
1.9.2014 15:41

Zájmové útvary

V průběhu úvodního týdne se mohou žáci školy zapisovat do zájmových útvarů. Jejich činnost bude zahájena od 8. 9. 2014!
1.9.2014 15:27

Nový školní rok

Dnes byl zahájen školní rok 2014/2015. Třídní učitelky přivítaly celkem 171 žáků základní školy a speciální třídy.